קטגוריות
כל הנושאים>
הדפס

איך לטפל בכתמי מלח על סוקולנטים?

סוקולנטים הם צמחים בשרניים המאחסנים מים ברקמותיהם. הם ידועים ביכולתם לשרוד בתנאים קשים, כגון בצורת או חום.

כתמי מלח על סוקולנטים יכולים להופיע מסיבות שונות, כולל:

  • שימוש במים קשים: מים קשים מכילים מינרלים שיכולים להצטבר על פני השטח של סוקולנטים ולהפוך למלח. מינרלים נפוצים במים קשים כוללים סידן, מגנזיום, וקרטיום.
  • השקיית יתר: השקיית יתר עלולה לגרום למלחים להצטבר באדמה, מה שיכול לגרום לכתמים על העלים. כאשר סוקולנטים מקבלים יותר מדי מים, המים העודפים יכולים להישאר באדמה ולהצטבר עם הזמן. המלחים האלה יכולים להצטבר על פני השטח של העלים, מה שגורם לכתמים.
  • חוסר ניקוז: חוסר ניקוז יכול לגרום למים להצטבר באדמה, מה שיכול גם לגרום למלחים להצטבר. אם האדמה בעציץ שלכם לא מנקזת היטב, המים העודפים יכולים להישאר באדמה ולהצטבר עם הזמן. המלחים האלה יכולים להצטבר על פני השטח של העלים, מה שגורם לכתמים.

כיצד לטפל בכתמי מלח על סוקולנטים

אם אתם רואים כתמי מלח על סוקולנטים שלכם, אתם יכולים לנסות את הצעדים הבאים כדי לטפל בהם:

  1. הסר את הכתמים: אתם יכולים להשתמש במים נקיים להסרת כתמי מלח קלים. הרטיבו צמר גפן במים נקיים והעבירו אותו בעדינות על הכתמים. אם הכתמים קשים יותר, אתם יכולים להשתמש במברשת קטנה כדי להסיר אותם בעדינות.
  2. השקה את הצמח: השקו את הצמח ביסודיות כדי לעזור לשטוף את המלחים הנותרים מהאדמה. השקו את הצמח עד שהמים יוצאים מחורי הניקוז בעציץ.
  3. שפר את הניקוז: אם הצמח שלכם נמצא בעציץ, ודא שהעציץ יש מספיק חורי ניקוז. אם העציץ שלכם יש מעט חורי ניקוז, אתם יכולים לעשות חורים נוספים בעצמכם בעזרת מברג או סכין חדה. אם הצמח שלכם נמצא באדמה, הוסיפו שכבת חיפוי כדי לעזור לשפר את הניקוז.
  4. השתמש במים מזוקקים: אם אתם גרים באזור עם מים קשים, השתמשו במים מזוקקים להשקיית הצמחים שלכם. מים מזוקקים אינם מכילים מינרלים, מה שאומר שהם לא יביאו להצטברות מלחים באדמה.

טיפים למניעת כתמי מלח על סוקולנטים

כדי למנוע כתמי מלח על סוקולנטים, תוכלו להקפיד על הטיפים הבאים:

  • השתמש במים מזוקקים להשקיית הצמחים שלכם.
  • שקה את הצמחים שלך רק כאשר האדמה יבשה לגמרי.
  • ודא שהצמח שלך יש מספיק חורי ניקוז.
  • הוסיפו שכבת חיפוי כדי לעזור לשפר את הניקוז.

מוזמנים לכתוב תגובה

חמשת השלבים להצלחה 👋

5 צעדים פשוטים לסוקולנטים משגשגים !
בסדרת האימיילים החינמית הזו תלמדו את 5 הצעדים החיוניים בטיפול בסוקולנטים.
לאן לשלוח לך את הטיפים ?